Veelgestelde vragen

 

+

Kan ik een persoonlijk bericht aan een cadeau toevoegen?

Ja dat kan! Op de productpagina kun je gemakkelijk zelf een persoonlijke boodschap maken met een leuke tekst, afbeelding en/of video. Hiervan maken wij vervolgens gratis een unieke pagina. De ontvanger van het cadeau ontvangt de unieke url van deze pagina.

+

Is de persoonlijke boodschap openbaar?

Nee, voor iedere persoonlijke boodschap wordt een unieke url gegenereerd die niet door anderen te achterhalen is.

+

Kan ik de persoonlijke boodschap ook zelf zien?

Ja, in jouw bevestigingsmail staat de unieke url van jouw persoonlijke boodschap.

+

Kan ik een houten horloge laten graveren?

Ja dat kan! Op de productpagina van de horloges kun je met de graveertool zien hoe het er ongeveer uit komt te zien op jouw horloge. 

+

Kan ik een logo of bedrijfsnaam laten graveren?

Ja, dat kan! Het beste kun je dan even contact met ons opnemen via info@hottot.nl. 

+

Ziet de gravering er precies zo uit als in de graveertool?

Ieder ontwerp wordt nog door ons gecontroleerd en aangemaakt. Wij zorgen er altijd voor dat de tekst er mooi, gecentreerd op komt. 
Heb je specifieke wensen? Laat dit dan weten in het opmerkingenveld tijdens het afrekenen, of neem contact op via info@hottot.nl. 

+

Kun je een allergische reactie krijgen van houten horloges?

Het hout dat wij in onze houten horloges verwerken is niet sterk bewerkt en zal dus zelden tot nooit een allergische reactie veroorzaken.

Sommige mensen zijn allergisch voor nikkel. In onze horloges zit een klein stukje RVS op de sluiting. Als je allergisch bent voor nikkel kun je hier in uitzonderlijke gevallen een allergische reactie op krijgen. 

+

Hoe moet ik mijn houten horloge onderhouden?

Het hout van onze horloges is met de hand met tung olie behandeld. Deze natuurlijke olie wordt gewonnen uit de zaden van de tungboom en deze behandeling maakt het horloge spatwaterdicht. Hout blijft echter een kwetsbaar natuurproduct, dus voorkom ten alle tijden dat je horloge in aanraking komt met extreme kou, hitte of vocht.

Het mooie aan hout is dat het ‘leeft’. Het kan iets verkleuren naarmate je je horloge vaker draagt. Om het hout mooi te houden raden wij aan je horloge 1x per jaar in te smeren met een gelijk mengsel van citroensap en olijfolie. Dep het mengsel voorzichtig op het hout en poets het daarna op met een droge, schone doek.

+

Hoe kan ik het bandje van mijn houten horloge inkorten?

Bijna alle schakels van onze houten horloges zijn te verwijderen / vervangen en zitten vast met pinnetjes die je eruit kunt duwen.
Met het klokje boven duw je de pinnen er van links naar rechts uit met een stelpin. Let op, als je het klokje beneden vast houdt en het bandje boven dan moet de pin er van rechts naar links uit. 

Uiteraard kun je het bandje ook laten aanpassen bij de lokale juwelier. Hij heeft het juiste gereedschap hiervoor.
We hebben ook een handig filmpje voor je gemaakt waarin je kunt zien hoe je het bandje van je houten horloge korter maakt.

+

Hoe kan ik de tijd aanpassen op mijn houten horloge?

Aan de rechterkant zit een kroontje. Trek die voorzichtig 1 stapje naar buiten en stel de tijd in met de klok mee!
Duw het kroontje daarna weer in.

+

Zijn HOT&TOT horloges waterdicht?

Houten horloges van HOT&TOT zijn spatwaterdicht. Ze kunnen dus prima tegen een beetje vocht. Maar hout blijft een natuurproduct en mag dus niet helemaal nat worden. Vermijd dus vochtige ruimtes, zware regenbuien, sporten met je horloge om, afwassen, douchen, zwemmen, etc.. Hierdoor kan het hout namelijk uitzetten en minder flexibel worden. 

Is jouw houten horloge per ongeluk toch nat geworden? Laat het horloge dan 1 á 2 dagen goed drogen, zodat het horloge weer haar natuurlijke vorm kan krijgen.

+

Hoe kan ik de grootte van de horloges vergelijken?

Als je wilt zien hoe het horloge om je pols zou staan kun je het beste op Instagram zoeken naar #hottotnl. 
Onze klanten plaatsen regelmatig foto's van hun HOT&TOT horloges om hun pols.

+

Kan ik zelf de batterij van mijn horloge vervangen?

Ja, met het juiste gereedschap en met een beetje handigheid kun je zelf de batterij vervangen.
Toch raden wij aan dit altijd te laten doen door een juwelier. 

+

Mijn horloge is kapot, wat nu?

Aii, dat is balen!
Neem contact met ons op via info@hottot.nl. Vermeld in je bericht altijd je bestelnummer of het model waar het om gaat. Een foto van het horloge mag natuurlijk ook.
Wij doen vervolgens ons best om je zo snel mogelijk een oplossing en de mogelijke kosten te laten weten.

+

Welk uurwerk zit er in de horloges?

Wij maken enkel gebruik van topkwaliteit uurwerken. Daarom vind je in onze horloges het welbekende Miyota 2035 Super Quartz uurwerk uit Japan. Onder andere bekend van merken als Citizen en Seiko.

+

Wordt er echt een boom geplant als ik een horloge koop?

Jazeker! Veel mensen vragen zich dit af, maar wij hebben een samenwerking met de non-profit stichting One Tree Planted. Dit is een Noord-Amerikaanse stichting die gecertificeerd is door de Amerikaanse overheid. Dit certificaat wordt alleen verleend als een stichting aan zeer strenge eisen en controles voldoet. 
Wij doneren per verkocht horloge een bedrag aan One Tree Planted. Met dit bedrag kunnen zij 1 boom planten. 1x per jaar vraagt One Tree Planted bij ons de rapportage van de verkopen op, en wij doneren vervolgens het bijbehorende bedrag.
Zo ben je er dus zeker van dat er echt een boom wordt geplant n.a.v. jouw aankoop!

+

Wat is de levertijd van een HOT&TOT horloge?

Bestellingen op werkdagen vóór 18:00u, worden dezelfde dag nog verstuurd via PostNL (tenzij anders vermeld).
In 98% van de gevallen bezorgt PostNL jouw bestelling de volgende dag al. 

Voor leveringen naar België kan het een dagje langer duren. Leveringen naar andere landen binnen Europa duren 2/3 dagen.

+

Moet ik thuisblijven om mijn bestelling te ontvangen?

Wij versturen vrijwel al onze bestellingen als brievenbuspakje. Deze heeft een Track&Trace code en past gewoon door de brievenbus. Hiervoor is geen handtekening vereist, dus je hoeft hiervoor niet thuis te blijven.

Voor zendingen buiten Nederland is een brievenbuspakje helaas (nog) niet mogelijk. Een handtekening voor ontvangst is dan wel vereist.

+

Verzenden jullie naar bedrijven?

Ja, we versturen horloges ook naar bedrijven. Het is dan wel handig als je jouw bestelling t.a.v. een persoon doet.

+

Naar welke landen verzenden jullie?

Onze horloges worden verzonden naar alle landen binnen Europa. Voor bestellingen buiten Europa moet je eerst even contact met ons opnemen via info@hottot.nl. 

+

Welke betaalmethodes hebben jullie?

Je kunt jouw bestelling op verschillende manieren betalen. Momenteel bieden we de volgende betaalmethodes aan:

-iDeal
-Paypal
-Creditcard
-Bankoverschrijving
-Bancontact (België)

+

Zit er BTW op jullie producten?

Ja, helaas wel. Op alle luxe-artikelen zit 21% BTW. Heb je een grote, zakelijke bestelling? Neem dan s.v.p. contact met ons op voor een uitgebreide factuur.

+

Moet ik verzendkosten betalen?

Bij bestellingen vanaf €50 zijn de verzendkosten gratis!

+

Zit er garantie op houten horloges van HOT&TOT?

Ja, op onze horloges zit 1 jaar garantie.

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constantering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. De garantie geldt niet op houtwerk en glaswerk. Onze producten zijn gemaakt van natuurlijke, houten materialen die kwetsbaarder zijn dan metalen producten. Wees dus altijd extra voorzichtig met je houten horloge of zonnebril!

+

Hoe kan ik ruilen / retourneren?

Bedenktijd/retour
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor voor het retour sturen naar ons zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €6,95 per pakket of €3,95 voor een brievenbuspakje (raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder). Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren, de uitgeprinte aankoopbon en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@hottot.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van de retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Producten die besteld zijn met een persoonlijke gravering zijn op maat voor jou gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Product ruilen?
Wil je je product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met info@hottot.nl. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

+

Waar worden HOT&TOT horloges verkocht?

De houten horloges van HOT&TOT worden verkocht in onze webshop (www.hottot.nl) en via fysieke verkooppunten. 
Bekijk de pagina 'Verkooppunten' om te zien welke winkel het dichtst bij jou in de buurt zit.

+

Verkooppunten worden van houten horloges van HOT&TOT

Terwijl HOT&TOT groeit zijn we altijd op zoek naar nieuwe verkooppunten en relaties. Heb je een winkel en wil je HOT&TOT graag opnemen in je assortiment? Neem dan contact op via info@hottot.nl of vul ons contactformulier in op de pagina 'Contact'. 

Volg ons op social media

Klanten aan het woord

Blijf op de hoogte

Meld je aan en blijf op de hoogte van acties en nieuwe producten!

keurmerk verkoop houten horlogeBomen plantenWinkelkeurmerk verkoop houten horloges
Top